Afspraak maken
Voor het aanpassen van jouw persoonsgegevens maak je altijd een afspraak. Doe dat via deze link op een tijdstip dat bij je uitkomt. Let op, alleen de gemeente waar je ingeschreven staat kan jouw gegevens aanpassen.
Wat heb je allemaal nodig voor de afspraak?
- Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart)
- De buitenlandse documenten die ontbreken, denk bijvoorbeeld aan een geboorteakte of een huwelijksakte (eventueel met stempels en/of vertaling). Met deze documenten bewijs je dat de huidige gegevens in de Basisregistratie Personen niet volledig of onjuist zijn. De documenten mogen niet ouder zijn dan 6 maanden en moeten gelegaliseerd zijn. Meer weten over het legaliseren van buitenlandse documenten voor gebruik in Nederland? Kijk dan op deze website van Nederlandwereldwijd.nl
Na de afspraak gaan wij voor je aan de slag. Dit proces kan zeker 4 weken duren. Je krijgt van ons bericht als je jouw documenten weer kunt ophalen. Als alles is goedgekeurd, passen wij je gegevens aan in de Basisregistratie Personen (BRP).
Kosten
Een aanpassing van jouw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) is gratis. Wel is het jouw plicht om de juiste informatie aan ons doorgeven. Gebeurt dit niet, dan kan het vervelende gevolgen voor je hebben.
Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties
Veel overheidsorganisaties gebruiken jouw gegevens. Het is daarom belangrijk dat al die gegevens kloppen. Denk je dat er een fout is gemaakt met jouw gegevens? En weet je niet hoe je dit kunt laten herstellen? Het nieuwe Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties kan jou hierbij helpen. Ga naar het Meldpunt Fouten in overheidsregistraties
Meer informatie
Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact op met de de afdeling Burgerzaken. Dat kan via telefoonnummer: (073) 553 11 11.