Gebiedsontwikkeling aan de Venstraat en Wolfsdreef

Aan de Venstraat en Wolfsdreef in Sint-Michielsgestel komen in totaal zes nieuwe woningen. Ook wordt de geitenhouderij aan de Venstraat 1 beëindigd en wordt er aan de Wolfsdreef ruim 7,5 hectare agrarisch land omgezet naar natuurgebied. Om deze ontwikkelingen mogelijk te maken, is een bestemmingsplan opgesteld. Het ontwerp ligt binnenkort ter inzage.

De initiatiefnemer wil stoppen met de bestaande geitenhouderij aan de Venstraat. De geitenhouderij wordt gesaneerd en daarvoor in de plaats komen 3 ruimte voor ruimte woningen. Daarnaast wordt de bedrijfswoning gesplitst en wordt er een woning gemaakt in een bestaand bijgebouw. De inkomsten die hiermee gegenereerd worden, zet de initiatiefnemer in om het rijksmonument aan Venstraat 2, de kippenschuur en het bakhuisje te restaureren. Verder krijgt 7,5 hectare agrarisch land een natuurbestemming die wordt ingevuld met kruiden- en faunarijke akkers en vochtig hooiland.

Bestemmingsplan

Het college van B&W heeft onlangs ingestemd met het ontwerpbestemmingsplan. Dit komt binnenkort ter inzage. Daarbij kan iedereen desgewenst een zienswijze indienen. Uiteindelijk neemt de gemeenteraad een besluit over de vaststelling van het bestemmingsplan. Naar verwachting zal dit rond juli in het nieuwe jaar zijn. Daarna kan de initiatiefnemer starten met de sloop en de nieuwe inrichting van de locatie.