Koninklijke onderscheiding Peter van Dijk

Op 5 juni werd de heer P.J.M. (Peter) van Dijk uit Den Dungen, geboren op 8 mei 1969, benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. De versierselen werden door burgemeester Looijen uitgereikt tijdens de Algemene Ledenvergadering van Basketbalvereniging Schijndel in Schijndel.

Peter van Dijk

Al decennialang zet de heer Van Dijk zich in voor Basketbal Vereniging Schijndel. Sinds het begin van zijn lidmaatschap voert hij een breed scala aan taken uit om deze club draaiende te houden. Van bestuurslid, vice-voorzitter en voorzitter van de Technische Commissie tot trainer van jeugd-, heren- en damesteams. Van het verzorgen van trainersschema’s en zaalschema’s tot de organisatie van scheidsrechters, het verzorgen van interne opleidingen voor scheidsrechters, het regelen, instrueren en faciliteren van de tafelbezetting bij thuiswedstrijden en externe activiteiten als bondsscheidsrechter. Ook was hij initiatiefnemer van en actief voor het clubblad Press. Op dit moment is hij nog zeer actief voor de club als secretaris en wederom als wedstrijdsecretaris.

Links Peter van Dijk en helemaal rechts burgemeester Han Looijen